KOLIKO SU DRUŠTVENE MREŽE VAŽNE PREDUZETNICAMA

BIZLIFE portal objavio je danas interesantan tekst o tome koliko su danas preduzetnicama važne društvene mreže, posebno Instagram, za osvajanje tržišta i marketing.

Ceo članak možete pročitati OVDE, a naći ćete ovde i nekoliko konkretnih i interesantnih primera preduzetnica iz Srbije kojima je Instagram uveliko pomogao da stvore tržište za svoje proizvode i usluge.

Evo nekih zanimljivih delova teksta:

Jedinstvena prilika ako nemate budžet

Društvene mreže pružaju jedinstvenu priliku za sve one koji nemaju dovoljno veliki budžet koji bi uložili u promociju svojih proizvoda. Jedna od najvećih društvenih mreža brzo se izdvojila kao odličan marketing kanal i svojevrsni on-lajn bazar na kome mladi preduzetnici svoje profile pretvaraju u brižljivo osmišljene tezge. Kao što pogađate, u pitanju je Instagram.

Na ovoj mreži moguće je stvoriti usklađen, zabavan, edukativan i nametljiv sadržaj. Zapravo, stvaranje estetski prihvatljivog u bilo kom smislu je siguran put do očiju i srca ljudi, ili je bolje reći, budućih kupaca, i sve to bez previše ulaganja, a sve to omogućava Instagram.

Primarna platforma na kojoj su mali preduzetnici razvijali svoj biznis je bio Fejsbuk, međutim on je sve manje popularan korisnicima, ali i administratorima, upravo zbog mogućnosti koje pruža i koje su bogatije na nekim drugim platformama.

„Pre 10 godina kada sam ja krenula sa poslom sve je bilo na Fejsbuku, i tu sam najviše razvila svoj biznis, ali sam vremenom dodala i Instagram koji mi je doveo neke nove ljude, i samim tim proširio krug mušterija, kaže Biljana, kreator torbi, cegera, nesesera i drugog asesoara koje reklamira i prodaje uz pomoć Instagram profila @biljina.svastaonica koji prati nešto manje od 5.000 pratilaca. Ona važi za mikro influensera, ali naglašava da su svi pratioci njenog rada organski.

Ipak, mislim da broj pratilaca nije toliko bitan kao sama interakcija sa njima, i povratna informacija”, dodaje.

Najlakše za početak biznisa

Svakako, preko društvenih mreža je danas najlakše započeti biznis. Razlog? Mogućnost da dođete do velikog broja ljudi, uz pomoć alatki na društvenim mrežama, i lakoj interakciji sa mušterijama. Osim toga, društvene mreže, posebno Instagram, omogućavaju uvid u statistike i rezultate koji se postignu.

Bojana je jedna je od preduzetnica koja je svoj posao razvila na Instagramu. Bavi se osmišljavanjem i realizacijom planera za posao, za studente, školarce, kuvare. Njen Instagram nalog ima  12.300  pratilaca. Međutim, ona poseduje i sajt, na kom postoji mogućnost on-line kupovine. Ipak, sami počeci Smrcha and Bo planera bili su na Fejsbuku.

„Do prve mušterije sam došla na Fejsbuku, i to vrlo verovatno nečijom slučajnom pretragom. Dobili smo veću publiku kada smo uradili prvo nagrađivanje u saradnji sa jednim većim profilom, a kasnije smo širili priču na Instagramu organski”, kaže Bojana.

Koliko je Instagram važan za njen posao i koliko joj je pomogao da ga razvije govori to što ne zna šta bi radila da Instagram ili mreža slična njoj ne postoji.

Mislim da vreme pre mreža nije bilo tako zgodno da neko bez konekcija i iskustva uspe samo zato što zna proizvod i poznaje dobro temu. To je dobro za sve nas kao društvo, činjenica da danas proizvode sve češće prave ljudi koji nešto znaju o temi. Rokovnici su izgledali svi identično prethodnih 50 godina i nisu pratili nijednu teoriju o organizaciji vremena. Tako da mislim da smo u pravo vreme nastali”.

Ana, koja se sa svojom ekipom iz Škrapca bavi osmišljavanjem ilustracija za odeću i asesoare, ima nešto manje od 30.000 pratilaca. Za naše tržište, i oblast kojom se ona bavi, ovaj broj pratioca je, može se reći, veoma dobar.

„Škrabac postoji pet godina i to nam je jedini izvor prihoda tako da se može živeti od toga, s tim što ne bih baš sav kredit prepisala isključivo Instagramu, kaže ona. Oni su svoj posao proširili i fizički, pa se tako njihovi produkti mogu nabaviti i u određenim radnjama u Beogradu i Novom Sadu. „Trudimo se da se pojavimo na što više bazara i da probamo da ostvarimo saradnju sa radnjama/knjižarama”.

Međutim, činjenica je da Instagram omogućava brži dolazak do kupaca i održava vezu sa stalnim kupcima, jer je na taj način moguće najbrže i najlakše informisati se o novitetima.

***

Može se reći da bez obzira na priče o štetnosti društvenih mreža, o njihovom lošem uticaju na mlade, evidentno je da, ako se koriste na pravi način, pružaju velike mogućnosti za mlade preduzetnike.

Ovde se nalazi prilika za one koji žele da razviju biznis, ali nisu sigurni koliko će moći da ga prošire. U Srbiji se ove mogućnosti sve više koriste, što pokazuju i preduzetnice sa kojima smo razgovarali.